A Részleges Kódú Telefonos Azonosítás (RKTA) szolgáltatás célja, hogy a telefonos ügyintézés során biztosítsa az ügyfél azonosítási folyamatát, használatával telefonon és interneten keresztül azonosítottan is intézhetők egyes ügyek.
Az RKTA mint azonosítási szolgáltatás lényege, hogy a Szolgáltató az azonosítást kérő hatóság vagy más SZEÜSZ szolgáltató - azaz az azonosítást kérő szervezet - részére megállapítja, hogy egy adott személy megegyezik-e egy korábban már azonosított személlyel.
Az RKTA esetén az azonosítási folyamat történhet telefonon, a telefonos azonosítást igénylő szerv saját telefonos központjának (szakrendszerének) csatlakozásával, 1818 Országos telefonos ügyfélszolgálaton keresztül, illetve felhasználói azonosító és jelszó használatával a központi azonosítási ügynök (KAÜ) felületén is.
Annak érdekében, hogy az ügyfél az adott szervezetnél ügyeit RKTA szolgáltatás segítségével telefonon keresztül is intézhesse, a szervezet (szakrendszerének) szolgáltatáshoz történő csatlakozása szükséges.
A Szolgáltató a Szolgáltatást az E-ügyintézési tv. 1. § 17. pont a)–i), valamint k) alpontja szerinti elektronikus ügyintézést biztosító szerveknek, továbbá az elektronikus ügyintézés részletszabályairól szóló 451/2016. (XII. 19.) Korm. rendelet 68/A. § (2) bekezdés a)-b) pontja szerinti szervezeteknek díjmentesen biztosítja.
A szolgáltatáshoz kapcsolódó dokumentumok elérhetők a https://szeusz.gov.hu címen.